26 Kasım 2013 Salı

FELLAH KÖFTESİ VE YENİDEN MERHABA





                  Herkese kucak dolusu sevgiler gönderiyorum. O kadar çok özlendiniz ki tarif edemem .. Uzun ara vermek zorunda kaldım ama bu defa inanın tam gaz devam diyorum :)  İnternet ile ve fatoğraf makinası ile yaşadığım sıkıntılardan dolayı birikmiş tariflerimi sizlerle maalesef paylaşamadım. Neyse ki şu an burdayım ve sizlerleyim önemli olanda bu diyorum ve çok sevdiğim fellah köftesinin tarifine geçiyorum . :)

               MALZEMELER

 
         2 su bardağı köftelik ince bulgur
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Kimyon
Sosu için:
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 5-6 diş sarumsak
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 4 adet domates rendesi
Süslemek için
  • maydanoz
Köfteleri haşlamak için:
  • 2 litre su
HAZIRLANIŞI
 
Köfte için tüm malzemelerimizi ılık su ile yoğurulalım  elde ettiğmiz  hamurdan nohut büyüklüğünde parçalar koparıp elimizi hafifçe ıslatarak ufak köfteler yapalım, bu köftelerin ortasına hafifçe bastıralım ki doğradığımız maydanozlar üzerinde güzel dursun .
köftelerimizi hafifçe unladığımız tepsiye dökelim.




   Sosu için bir tavada yağ ısıtalım, dövülmüş sarımsağı hafifçe kavuralım
   biber salçası ve domates rendesini  kısık ateşte pişirerek sos  kıvamına getirelim.


 Kaynayan suya köftelerimizi azar azar atalım 5 dakika haşlayıp kevgirle servis tabağına alalım.
 ince kıyılmış maydanozlarımızı üzerine ekleyelim.



       
                       son olarak pişen sosumuzu  köftelerin üstüne dökelim


 
                                                         AFİYET OLSUN  :)



                                           
 
 
 






















   





 
    
 
 
 








5 yorum:

  1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM . TAMA EKLEDİM ADRESİNİ :)

    YanıtlaSil
  2. Bediacim ben bunu cok severim. ogrencilik yillarimda ev arkadasimin annesi yapardi. senin ki de super lezzetli gorunuyor. ellerine saglik. Benim bebis cok buyudu hizina yetisilmiyor. benden sonra sen de hamile kalmissin ya ugurlu mu geldim ne :) senin kizin nasil, kac aylik oldu ? opuyorum ikinizi de :)

    YanıtlaSil
  3. KESİNLİKLE SENİN UĞURUNA İNANIYORUM :) senden sonra bende evet hamile kaldım kızım var 1 tane 13 aylık olduk bizde sizi çok öptük :) en kısa zamanda görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  4. Tam benm zevkime göre..eline sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  5. TEŞEKKÜR EDERİM DİLEK HANIMCIM SAĞOLUN SEVGİLER ÖPÜYORUM :)

    YanıtlaSil