20 Şubat 2014 Perşembe

TEREYAĞLI KARİDES TAVA




             Merhabalar efendim :) Bugünkü tarifim sevgili eczacım Elif  hanımın özenerek hazırladığı bir deniz mahsulü olan karides. Yapmak isteyenler için bende bugün bloğumda tarifini vermek istedim.


MALZEMELER

1 Kg. Orta Boy Karides
1 Yemek Kaşığı Yemeklik Tereyağı
2 Diş Sarımsak
1 Çay Kaşığı Pul Biber
1 Çay Kaşığı Tuz



  YAPILIŞI

ilk olarak karidesleri iyice yıkayın


          ardından süzün




 Ardından tencereye iki litre su, iki yemek kaşığı sirke, iki yemek kaşığı tuz koyun ve karidesleri ekleyin ve 6 dakika haşlayın



kaynadıktan sonra karidesleri soğuk sudan geçirip kabuklarını soyun

tavaya terayağını koyup eritin
üzerine sarımsakları ilave edip hafif kızarıncaya kadar kavurun


kavurduğunuz sarımsakları yağın içinden alın
üzerine haşlanmış karidesleri ilave edip yüksek ısıda 2 dakika alt üst ederek kavurun

ardından pul biber ve tuz ilave edip karıştırın


              
                            AFİYET OLSUN :)

7 yorum:

  1. çok güzel olmuş gerçekten kısa zamanda ben de ypamak istiyorum adresi eşime gönderdim incelesin bakalım :)

    YanıtlaSil
  2. :) Çok teşekkür ederim size de şimdiden afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  3. Karidesi cok severim bu tarifi siklikla uyguluyorum Ellerinize saglik cok leziz gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  4. Oooo çok güzel bir tarif :) Elif hanıma da sanada teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. sağol canım benimm öpüyorum seni sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli görünüyor canım. Evde hiç karides yapmadım ben deneyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil