4 Aralık 2013 Çarşamba

** MİNİK ** EKMEKLER





                         Merhaba :) hepimiz için sağlıklı ve güzel bir gün diliyorum .
Her ne kadar çok tüketilmesi zararlı da olsa vazgeçemiyoruz ekmek den . Aslında o gün çiçek ekmek yapmak vardı aklımda ama ben birleştirmeden minik minik yapayım dedim çok da güzel oldu . Buyurun tarifine efendim ;


           MALZEMELER

  • 4-4.5 su bardağı un
  • 1,5 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 paket yaş maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı süt
  • Çeyrek su bardağından biraz daha fazla sıvı yağ
Üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı
        YAPILIŞI
 
Mayayı ılık suyla karıştırılalım.
 2-3 dakika kadar bekletildikten sonra yoğurma kabımıza diğer malzemeleride alalım cıvık bir kıvamda olacak şekilde yoğuralım.
1 saat hamurun mayalanması bekleyelim.
 Hamur mayalandıktan sonra çiçek şekli verilerek tepside 20 dakika kadar daha bekletelim
yada benim yaptığım gibi ayrı ayrı yuvarlayarak tepsiye dizelim ve bir kez daha  mayalanmaya bırakalım
 Üstüne yumurta sarısı sürelim 170 derecede fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 25-30 dakika pişirelim .
 
 
                                             Afiyet olsun.



4 yorum:

  1. sıcak sıcak çayın yanında nefis olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık bediacım ne güzel çocuklara yapmalıyım:)

    YanıtlaSil
  3. MUTFAĞA BUYRUN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :) SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  4. selcen çiğim sağol canım sevgiler :)

    YanıtlaSil